Korytarz roboczy wózka widłowego typu Reach Truck
Współczesnym standardem w zakresie projektowania magazynów jest zmniejszanie światła korytarza roboczego dla wózka widłowego. Korytarz możemy zakwalifikować jako nierentowną część magazynu – ogranicza on powierzchnię składowania, a co za tym idzie generuje koszty. Z tego powodu inwestorzy chętnie podążają za nowymi trendami: zmniejszają szerokość korytarza, co pozwala ustawić większą liczbę regałów. Dzięki temu w hali pojawia się dużo dodatkowej przestrzeni magazynowej, a codzienna praca jest realizowana sprawniej, taniej i jest bardziej dochodowa. Crown to lider VNA na rynku. Zobacz czym jest korytarz roboczy wózka widłowego według Crown.
Obsługa wąskich korytarzy roboczych z regałami wysokiego składowania wymaga wdrożenia odpowiedniego systemu transportu wąskokanałowego. Wybór rozwiązania uzależniony jest od specyfiki konkretnego procesu logistycznego. Najczęściej zastosowanie znajdują wózki magazynowe typu Reach Truck oraz wózki systemowe VNA (Very Narrow Aisle).
Operowanie ciężkim ładunkiem w ograniczonej przestrzeni wyklucza użycia tradycyjnych wózków czołowych. Do tego typu pracy wybrać możemy wózek wysokiego składowania.
Korytarz roboczy wózka widłowego typu Reach Truck to najczęściej od 2 800 mm do 3 200 mm. Dodatkowe parametry, które definiują klasę i użyteczność tego typu sprzętu, to maksymalna wysokość podnoszenia oraz niskie spadki udźwigu na wysokości. W następstwie rosnącego zapotrzebowania rynkowego na coraz bardziej ekonomiczne technologie składowania, pojawiła się konieczność składowania na jeszcze większej wysokości, przy konieczności pracy w jeszcze węższym korytarzu roboczym.
Wózki widłowe wysokiego składowania umożliwiają realizację procesu na wysokości 13 metrów. Szczególnie wyróżnia je niski całkowity koszt posiadania. Crown z pełną determinacją broni pozycji lidera jakości.
Wózki systemowe VNA - szerokość korytarza roboczego
Korytarz roboczy wózka widłowego systemowego VNA to około 1 700 mm. Zaawansowane technicznie wózki VNA wyznaczają nowe reguły gry.
Doskonałym przykładem takiego rozwiązania są modele TSP 6500 i TSP 7000 – jeden wózek VNA dedykowany do kompletacji, jak i do składowania całych palet w regałach. Crown TSP 6500 i TSP 7000 to wózki VNA typu men-up, czyli unoszące do góry operatora wraz z kabiną i ładunkiem.
Wózki systemowe Crown mogą pracować wraz z ładunkiem spaletyzowanym w korytarzach o szerokości zaledwie 1,65–1,80 m, w zależności od:
- wysokości podnoszenia (13–17 m),
- wielkości i ciężaru ładunku (1–1,5 t)
- oraz dodatkowych parametrów, jak np. zastosowany osprzęt.
Przystosowanie hali magazynowej pod wózki VNA pozwala uzyskać o 30–70% większą powierzchnię składowania bez konieczności rozbudowy magazynu.
Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się przeznaczyć większe środki w pierwszym etapie inwestycji – na zakup wózków VNA oraz przystosowanie infrastruktury – mając na uwadze niższe koszty operacyjne oraz wysoką wydajność procesów magazynowych.
Wózki VNA są dwukrotnie tańsze w obsłudze i co najmniej o tyle samo bardziej wydajne niż wózki Reach Truck. Wymagają zaangażowania tylko jednego operatora, co zmniejsza koszty zatrudnienia przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności pracy.
Dodatkowo, wózki systemowe Crown TSP to pewna i solidna konstrukcja – producent ogranicza liczbę wymaganych przeglądów co przekłada się bezpośrednio na koszty serwisowe, gwarantując redukcję wydatków na utrzymanie i użytkowanie wózka.